Dag 02- musiken

Musiken för mig är väldigt viktigt. Jag har musiker överallt i min släkt och alla är så otroligt stöttande och vill verkligen att jag satsar hårt. Jag har sjungit ända sen jag föddes, mamma brukar säga att jag sjöng mitt skrik när jag grät. Jag sjöng hela tiden hemma och mamma försökte få mig att uppträda men jag vägrade. Jag har hatat att stå på scen förut. Första gången var för ungefär 2 år sedan, på nyårsafton. Jag var på bröllopsfest och jag och en kompis kom på att vi ville sjunga för dom tillsammans. När vi kollade igenom häftet som trubadurerna hade så hittade jag även en låt som jag kände mig tvungen att uppträda själv med. Så där stod jag, inför 100 glada och förväntansfuööa personer. Var jag nervös? OHJA! Men det gick bra och jag fick tusentals komplimanger och kände mig jätte stolt över att jag vågat.

Så, det var alltså första gången. Sen började jag sjunga i ett band för ganska precis ett år sen och vi har haft ungefär 15 spelningar. Tror till och med vi har haft fler. Vi fick pris för årets rockband på TT-awards för ngn vecka sen, då blev man rätt glad!

Förutom att jag sjunger i ett band så spelar jag även väldigt mycket synth men också gitarr. Jag har tagit några få pianolektioner men har lärt mig det mesta själv. Gitarren har jag lärt mig hemma genom att sitta med ett ackordpapper framför mig och pluggat in. Jag har fortfarande problem med vissa ackord men jag fingerplockar nästan bara ändå så ;)

Det var lite om musiken det.

Love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0